Centraal Beheer Night Run (VOL!!)
Op vrijdagavond 31 januari kun je meedoen aan de Centraal Beheer Night Run, een uniek hardloopfeest. Eén om niet te missen! De start is op het Marktplein onder de overkapping van de Markthal, de finish is op het Marktplein. De gehele avond zorgt een DJ voor de nodige beats.
De Night Run laat donker Apeldoorn van zijn mooiste kant zien. De Night Run is een bijzonder leuke familieloop van 4 km dwars door de binnenstad. Met start op het Marktplein, door (verborgen) steegjes, pleinen en gebouwen (met trappen) en een feestelijke finish op het Marktplein. Langs de route treden artiesten op en zijn er acts te zien. Je kunt gerust een tijdje stilstaan en samen genieten. Want bij de Night Run gaat het helemaal niet om de tijd maar om de FUN!!
Bekijk de route van de Night Run via het tabblad Routekaart hieronder.
De Night Run is dus uitstekend geschikt om samen met je gezin, familie of vrienden te volbrengen. Onderweg aangemoedigd door familie, buren, vrienden en andere binnenstadbezoekers. Er kunnen maximaal 2.000 sportievelingen meedoen!
Vanaf dit jaar zijn er twee starts: een om 19.00 uur en een om 19.30 uur. Bij inschrijven dien je aan te geven welke tijd je wilt starten. De aangegeven starttijd wordt op je startnummer gedrukt. Op de dag zelf zullen we aan de hand van de aangegeven tijd lopers toelaten tot het startvak van 19.00 óf 19.30 uur.
Loop in een oranje outfit
Wij roepen deelnemers op om in het oranje aan de start te verschijnen. De Europese Kampioenschappen Indoor Atletiek komen namelijk van 6 tot en met 9 maart 2025 naar het Omnisport in Apeldoorn. De Night Run staat daarom helemaal in het teken van dit EK Indoor Atletiek! De mooist verklede deelnemer ontvangt een mooie prijs.
Je kunt vanaf 14 oktober 20.00 uur inschrijven. Dat kan alleen online. De inschrijving sluit op vrijdag 27 december om 23.59 uur.! De inschrijving sluit (eerder) als de limiet gehaald is. Schrijf dus snel in.
Aftermovie editie 2024
Night Run gefilmd met bodycam
Een van de deelnemers heeft de editie 2020 hardlopend gefilmd met een bodycam, zie hier het gave resultaat!
Inschrijven
Er kunnen maximaal 2.000 lopers meedoen.
Maar….let op: de inschrijving sluit (eerder) zodra er 2.000 deelnemers zijn ingeschreven. De verwachting is dat dit al binnen enkele dagen is bereikt. Er is geen na-inschrijving mogelijk!
De inschrijfkosten bedragen € 10,-.
Bij inschrijving dien je de gewenste starttijd aan te geven: 19.00 uur of 19.30 uur. De aangegeven starttijd wordt op je startnummer gedrukt. Op de dag zelf zullen we aan de hand van de aangegeven tijd lopers toelaten tot een startvak.
Routekaart
We maken voor jou een spannende en mooie route door de binnenstad. Met start op het Marktplein onder de Markthal, door (verborgen) steegjes, pleinen en gebouwen en een feestelijke finish op het Marktplein. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de exacte route.
PS: de brandweerkazerne is dit jaar gewoon weer in het parcours opgenomen!
Speciaal voor bewoners van de binnenstad staan op de kaart in oranje het gebied waar bewoners te maken krijgen met verkeersmaatregelen.
Kleedruimte
Er zijn geen kleedruimten of douches beschikbaar. Zorg er dus voor dat je de juiste kleding aan hebt en neem eventueel een extra jasje mee om na afloop aan te trekken.
Je kunt wel (op eigen risico) een jas of tas achterlaten in de bewaakte fietsenstallingen in het voormalig Rabobankgebouw aan het Marktplein en in de Marktstraat (beiden tot 24.00 uur open). In beide stallingen is ook een toilet aanwezig.
In de fietsenstalling aan het Caterplein (tot 04.30 uur open) zijn kluisjes aanwezig.
Verversingsposten en medische verzorging
Omdat het een loop zonder wedstrijdelement is, zijn er onderweg geen verversingsposten. Bij de finish ontvang je een flesje water. Neem eventueel dus zelf wat drinken mee voor onderweg.
Bij de start en finish en halverwege het parcours (cultureel kwartier) zijn EHBO’ers van het Rode Kruis aanwezig.
BELANGRIJK! Vul te zijner tijd de gegevens op de achterkant van je startnummer in zodat we bij een noodsituatie altijd weten met wie we te maken hebben.
Startvak
Bij inschrijving dien je de gewenste starttijd aan te geven: 19.00 uur of 19.30 uur. De aangegeven starttijd wordt op je startnummer gedrukt. Op de dag zelf zullen we aan de hand van de aangegeven tijd lopers toelaten tot een startvak.
Het is geen wedstrijd. Dus het maakt niets uit of je voorin of achterin een vak staat.
Tijdslimiet en uitslagen
Startvakken open 18.30 uur
Start om 19.00 uur of 19.30 uur (dien je op te geven bij inschrijven)
De finish sluit om 21.00 uur. Je hebt dus ruim voldoende tijd om de 4 km af te leggen en onderweg te genieten. Er worden geen tijden geregistreerd. Iedereen is dus winnaar!
Medaille
Iedereen (met een startnummer) die uiterlijk 21.00 uur op het Marktplein finisht, ontvangt de bijzondere Night Run-medaille.
Toost op jouw resultaat!
Na afloop kan op het Marktplein tegen zeer gereduceerde prijzen een drankje genuttigd worden. Deze mogelijkheid wordt jou aangeboden door wijnkoperij Hamer.
Aftermagazine
In de week na het “Midwinter-weekend” ontvang je een aftermagazine met foto’s en video’s van de Night Run en van alle andere afstanden van zaterdag en zondag. Je kunt dan nog een keer nagenieten.
Veelgestelde vragen
Tot wanneer kan er worden ingeschreven?
Kijk hier wanneer de inschrijving sluit. Als je voor dit tijdstip inschrijft dan krijg je je startnummer en verdere informatie thuisgestuurd.
Wij hanteren géén wachtlijst voor lopers die te laat zijn met inschrijven. Het heeft dus ook geen zin ons hierover een email te sturen.
*) Indien een afstand het maximale aantal inschrijvingen heeft bereikt zal de inschrijving voor die afstand worden gesloten. Dat kan dus eerder zijn dan de genoemde datum. Kijk voor meer informatie op de desbetreffende afstandspagina bij “inschrijven”.
Kan ik op de dag zelf nog inschrijven?
Na-inschrijving is niet mogelijk. Dat geldt voor alle afstanden van ons evenement. Je kunt alleen online inschrijven. Kijk voor meer informatie op de desbetreffende afstandenpagina bij “inschrijven”.
Kan ik controleren of mijn inschrijving goed is verlopen?
Let op: bij gebruik van het overdrachtsformulier (pas na 8 januari mogelijk) zal de nieuwe informatie NIET zichtbaar zijn via deze controlelink.
Welke goede doelen kan ik steunen?
Er zijn drie goede doelen die je kunt ondersteunen door een vrijwillige donatie te geven. Klik hier voor meer informatie: Steun onze goede doelen!
Staat je vraag er niet tussen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen pagina.