Asselronde

Hollander Techniek Asselronde

Bossen, heidevelden, heuvels……..je komt het allemaal tegen bij de Hollander Techniek Asselronde. Niet voor niets staat het gecertificeerde parcours van de Asselronde (exact 25 km) bekend als een van de mooiste van Nederland. Je loopt door de prachtige bosrijke omgeving van Apeldoorn en Hoog Soeren en over de uitgestrekte heidevelden bij Assel. De start en finish is op de ‘koninklijke’ Loolaan.

De Hollander Techniek Asselronde is voor velen dé ideale voorbereiding op een marathon later in het jaar! 

Inschrijven

Er kunnen maximaal 4.000 deelnemers meedoen aan de Asselronde dus schrijf je snel in! De inschrijving start op 14 oktober om 20.00 uur. Op zondag 5 januari 23.59 uur sluit de inschrijving. De inschrijving sluit eerder zodra het maximum aantal is ingeschreven. Na-inschrijving is niet mogelijk.

Deelname aan de Asselronde  kost 30 euro.

 

Routekaart, hoogteprofiel en parcoursfilm

Routekaart (klik op de kaart voor een vergroting):

Het hoogteprofiel (klik op het kaartje voor een vergroting).

Klik hier voor een (highspeed) percoursfilm van de Asselronde.

Kleedruimten

Je kunt gebruikmaken van de volgende kleedruimten:
– Schouwburg Orpheus, géén douches aanwezig.

– Gymzaal aan de Burglaan 44/Bosweg, de hele sportzaal is beschikbaar voor omkleden, douches aanwezig.

– Gymzaal aan de Heuvellaan 1, de gehele sportzaal is beschikbaar. Er zijn douches aanwezig.

De kleedruimten bevinden zich op korte afstand van de start/finish.

Op deze kaart staan de kleedruimten aangegeven.

Verversingsposten en medische verzorging

Er zijn vier verversingsposten onderweg, bij 5.5 km, 10.1 km, 15 km en 19.5 km (water, sportdrank, thee en fruit). Aan de finish is sportdrank en thee.

Bij start en finish en op het parcours is medische begeleiding aanwezig. Bij de verversingsposten onderweg is ook een Rode Kruispost.

BELANGRIJK! Vul te zijner tijd de gegevens op de achterkant van je startnummer in zodat we bij een noodsituatie altijd weten met wie we te maken hebben.

Startvakken

Let op: andere indeling startvakken bij Asselronde

Bij de Asselronde zijn de startvakken anders ingedeeld, omdat de startstreep (alleen voor deze afstand) in vak W ligt. De Genodigde wedstrijdlopers staan daarom in vak A en de overige deelnemers in de vakken B en C.

De startstreep ligt iets naar achteren zodat de deelnemers aan de Asselronde exact 25 km (gecertificeerd) lopen. De finishlijn is voor alle afstanden gelijk.

De startvakken worden in principe bepaald aan de hand van de opgegeven, geschatte, eindtijd.

Het startvak waarin jij moet starten staat vermeld op je startnummer.

Tijdslimiet en uitslagen

Indien je de Asselronde binnen 3 uur (na het startschot om 11.45 uur) aflegt, wordt je opgenomen in de uitslag. Kom je echter na 14.45 uur bij de kruising Amersfoortseweg/Loolaan (zo´n 500 meter voor de finish) dan kun je helaas niet meer finishen. Je wordt ter plekke van het parcours afgeleid en moet dan achter de dranghekken je weg vervolgen richting finish. De Loolaan moet namelijk vanaf 14.45 uur worden vrijgemaakt voor de start van de Acht van Apeldoorn. De afstand met het grootste aantal deelnemers.

Binnen enkele uren na de wedstrijd staan de uitslagen op deze website. Scan je de QR-code op je startnummer dan weet je nog sneller je eindtijd.

Medaille, prijzen en huldiging

Iedereen die de Asselronde uitloopt, ontvangt de speciale Midwinter Marathon medaille. Bij inschrijving kun je aangeven of je de medaille wilt laten graveren met je eindtijd. Dit kun je ook nog na de loop beslissen. De graveerstand vind je in Orpheus.

Prijzengeld bij mannen en vrouwen voor de eerste 8. De nummers 1, 2 en 3 (overall dames en heren) worden kort na de finish gehuldigd.

Aftermagazine

In de week na het “Midwinter-weekend” ontvang je een aftermagazine met je persoonlijke finishfoto en foto’s en video’s van alle afstanden. Je kunt dan nog een keer nagenieten.

Apeldoorns kampioenschap 25 km

Speciaal voor alle inwoners van Apeldoorn en leden van Apeldoornse atletiekverenigingen is er ook dit jaar het RUNX Apeldoorns kampioenschap over 25 km.

RUNX Apeldoorn stelt waardebonnen beschikbaar voor de eerste drie dames en heren (€ 100, € 75 en € 50). Doordat deelnemers bij inschrijven aangeven of zij in Apeldoorn wonen, of dat zij lid zijn van een Apeldoornse atletiekvereniging kan de organisatie de uiteindelijke winnaars trekken. De winnaars worden via onze website en sociale media bekendgemaakt.

Veelgestelde vragen

Kan ik de afstand die ik heb opgegeven bij de inschrijving nog aanpassen?

Heb je ingeschreven voor de Night Run, de Marathon, de Businessrun of de Kidsrun dan kun je dit niet wijzigen. Bij de andere afstanden kan dat wel, maar dan alleen indien het een wijziging naar een kortere afstand betreft. Het wijzigen naar een langere afstand is niet mogelijk. Wil je toch een langere afstand lopen, dan dien je opnieuw in te schrijven. Het startnummer voor de oorspronkelijke afstand kun je wel overdoen aan een andere loper. Na de sluiting van de inschrijving is deze wijziging niet meer mogelijk.

Dit kan door te klikken op de link naar het wijzigingsformulier dat aanwezig is in de bevestigingsmail die je ontvangt na het invoeren van de inschrijving. Niet alle gegevens zijn te wijzigen, de afstand die je wilt lopen is bijv. niet door middel van dit formulier te wijzigen. Als je iets wilt wijzigen dat niet via dit formulier te wijzigen is, maak dan gebruik van ons contactformulier.

Ná de sluiting van de inschrijving worden de gegevens verwerkt om de startnummers te produceren en is het niet meer mogelijk van afstand te veranderen. De organisatie behoudt zich het recht voor om, in bepaalde gevallen, een omboeking te weigeren, indien de afstand waarnaar omgeboekt moet worden al helemaal vol is.
Mocht je ná de sluiting van de inschrijving toch een kortere afstand willen lopen dan is dat wel toegestaan, echter je ontvangt géén nieuw startnummer. Start dan op de kortere afstand met het startnummer dat je hebt. Het startvak blijft gehandhaafd. De uitslagen worden niet automatisch aangepast.

Kan ik op de dag zelf nog inschrijven?

Na-inschrijving is niet mogelijk. Dat geldt voor alle afstanden van ons evenement. Je kunt alleen online inschrijven. Kijk voor meer informatie op de desbetreffende afstandenpagina bij “inschrijven”.

 

Waar vind ik informatie over het parcours?

Op alle afstandenpagina’s vind je een “tab” Routekaart, hoogteprofiel (en Parcoursvideo). Daar vind je informatie over het parcours.

Kan ik controleren of mijn inschrijving goed is verlopen?

Na je inschrijving ontvang je van ons op het opgegeven emailadres een bevestiging van je inschrijving. In deze email is een controlelink vermeld waarmee je jouw inschrijving kunt controleren.

Let op: bij gebruik van het overdrachtsformulier (pas na 8 januari mogelijk) zal de nieuwe informatie NIET zichtbaar zijn via deze controlelink.

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen pagina.

Gerelateerd

Centraal Beheer Marathon (VOL!!)
42km

Centraal Beheer Marathon (VOL!!)

Op weg naar misschien wel de mooiste marathon van Nederland! Een marathon met 900 meter ‘off road’ over de zandverstuiving van het Kootwijkerzand. Een toptijd op de 42 km zal…

Meer over Centraal Beheer Marathon (VOL!!)
Centraal Beheer Night Run (VOL!!)
4 km

Centraal Beheer Night Run (VOL!!)

Op vrijdagavond 31 januari kun je meedoen aan de Centraal Beheer Night Run, een uniek hardloopfeest. Eén om niet te missen! De start is op het Marktplein onder de overkapping…

Meer over Centraal Beheer Night Run (VOL!!)
Centraal Beheer Acht van Apeldoorn
8 km

Centraal Beheer Acht van Apeldoorn

De Acht van Apeldoorn kent een heuvelachtige route over brede wegen door de groene wijk Berg en Bos. De route is gelijk aan de eerste vier en de laatste vier…

Meer over Centraal Beheer Acht van Apeldoorn