Hollander Techniek Asselronde (VOL!!)
Bossen, heidevelden, heuvels……..je komt het allemaal tegen bij de Hollander Techniek Asselronde. Niet voor niets staat het gecertificeerde parcours van de Asselronde (exact 25 km) bekend als een van de mooiste van Nederland. Je loopt door de prachtige bosrijke omgeving van Apeldoorn en Hoog Soeren en over de uitgestrekte heidevelden bij Assel. De start en finish is op de ‘koninklijke’ Loolaan.
De Hollander Techniek Asselronde is voor velen dé ideale voorbereiding op een marathon later in het jaar!
Inschrijven
Er kunnen maximaal 4.000 deelnemers meedoen aan de Asselronde dus schrijf je snel in! De inschrijving start op 14 oktober om 20.00 uur. Op vrijdag 27 december 23.59 uur sluit de inschrijving. De inschrijving sluit eerder zodra het maximum aantal is ingeschreven. Na-inschrijving is niet mogelijk.
Deelname aan de Asselronde kost 30 euro.
Routekaart, hoogteprofiel en parcoursfilm
Routekaart (klik op de kaart voor een vergroting):
Het hoogteprofiel (klik op het kaartje voor een vergroting).
Klik hier voor een (highspeed) percoursfilm van de Asselronde.
Kleedruimten
Je kunt gebruikmaken van de volgende kleedruimten:
– Schouwburg Orpheus, géén douches aanwezig.
– Gymzaal aan de Burglaan 44/Bosweg, de hele sportzaal is beschikbaar voor omkleden, douches aanwezig.
– Gymzaal aan de Heuvellaan 1, de gehele sportzaal is beschikbaar. Er zijn douches aanwezig.
De kleedruimten bevinden zich op korte afstand van de start/finish.
Verversingsposten en medische verzorging
Er zijn vier verversingsposten onderweg, bij 5.5 km, 10.1 km, 15 km en 19.5 km (water, sportdrank, thee en fruit). Aan de finish is sportdrank en thee.
Bij start en finish en op het parcours is medische begeleiding aanwezig. Bij de verversingsposten onderweg is ook een Rode Kruispost.
BELANGRIJK! Vul te zijner tijd de gegevens op de achterkant van je startnummer in zodat we bij een noodsituatie altijd weten met wie we te maken hebben.
Startvakken
Let op: andere indeling startvakken bij Asselronde
Bij de Asselronde zijn de startvakken anders ingedeeld, omdat de startstreep (alleen voor deze afstand) in vak W ligt. De Genodigde wedstrijdlopers staan daarom in vak A en de overige deelnemers in de vakken B en C.
De startstreep ligt iets naar achteren zodat de deelnemers aan de Asselronde exact 25 km (gecertificeerd) lopen. De finishlijn is voor alle afstanden gelijk.
De startvakken worden in principe bepaald aan de hand van de opgegeven, geschatte, eindtijd.
Het startvak waarin jij moet starten staat vermeld op je startnummer.
Tijdslimiet en uitslagen
Indien je de Asselronde binnen 3 uur (na het startschot om 11.45 uur) aflegt, wordt je opgenomen in de uitslag. Kom je echter na 14.45 uur bij de kruising Amersfoortseweg/Loolaan (zo´n 500 meter voor de finish) dan kun je helaas niet meer finishen. Je wordt ter plekke van het parcours afgeleid en moet dan achter de dranghekken je weg vervolgen richting finish. De Loolaan moet namelijk vanaf 14.45 uur worden vrijgemaakt voor de start van de Acht van Apeldoorn. De afstand met het grootste aantal deelnemers.
Binnen enkele uren na de wedstrijd staan de uitslagen op deze website. Scan je de QR-code op je startnummer dan weet je nog sneller je eindtijd.
Medaille, prijzen en huldiging
Iedereen die de Asselronde uitloopt, ontvangt de speciale Midwinter Marathon medaille. Bij inschrijving kun je aangeven of je de medaille wilt laten graveren met je eindtijd. Dit kun je ook nog na de loop beslissen. De graveerstand vind je in Orpheus.
Prijzengeld bij mannen en vrouwen voor de eerste 8. De nummers 1, 2 en 3 (overall dames en heren) worden kort na de finish gehuldigd.
Aftermagazine
In de week na het “Midwinter-weekend” ontvang je een aftermagazine met je persoonlijke finishfoto en foto’s en video’s van alle afstanden. Je kunt dan nog een keer nagenieten.
Apeldoorns kampioenschap 25 km
Speciaal voor alle inwoners van Apeldoorn en leden van Apeldoornse atletiekverenigingen is er ook dit jaar het RUNX Apeldoorns kampioenschap over 25 km.
RUNX Apeldoorn stelt waardebonnen beschikbaar voor de eerste drie dames en heren (€ 100, € 75 en € 50). Doordat deelnemers bij inschrijven aangeven of zij in Apeldoorn wonen, of dat zij lid zijn van een Apeldoornse atletiekvereniging kan de organisatie de uiteindelijke winnaars trekken. De winnaars worden via onze website en sociale media bekendgemaakt.
Veelgestelde vragen
Kan ik op de dag zelf nog inschrijven?
Na-inschrijving is niet mogelijk. Dat geldt voor alle afstanden van ons evenement. Je kunt alleen online inschrijven. Kijk voor meer informatie op de desbetreffende afstandenpagina bij “inschrijven”.
Waar vind ik informatie over het parcours?
Op alle afstandenpagina’s vind je een “tab” Routekaart, hoogteprofiel (en Parcoursvideo). Daar vind je informatie over het parcours.
Kan ik controleren of mijn inschrijving goed is verlopen?
Let op: bij gebruik van het overdrachtsformulier (pas na 8 januari mogelijk) zal de nieuwe informatie NIET zichtbaar zijn via deze controlelink.
Staat je vraag er niet tussen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen pagina.