Het invullen van de medische gegevens op de achterzijde van je startnummer doe je vooral voor je eigen veiligheid. Mocht zich een medisch incident voordoen dan weten de hulpdiensten beter hoe te handelen en met wie ze te maken hebben.
Het invullen van de medische gegevens op de achterzijde van je startnummer doe je vooral voor je eigen veiligheid. Mocht zich een medisch incident voordoen dan weten de hulpdiensten beter hoe te handelen en met wie ze te maken hebben.
Als je met de auto komt kun je parkeren op de Sportlaan en op 2 aangrenzende parkeerterreinen. Volg vanaf de snelweg A1, afslag 19 de gele borden’ Transferium West’ of stel de navigatie in op Frankenlaan 70, 7312 TG Apeldoorn. Verkeersregelaars begeleiden daar het parkeren. Alle parkeergelegenheid is in de directe nabijheid van de startlocatie AV’34.
Je kunt gebruikmaken van de volgende gratis bewaakte fietsenstallingen:
LET OP: de fietsenstalling onder het Stadhuis en de Serre aan de Kanaalstraat/hoek Beekstraat kun je beter niet gebruiken. Deze sluiten om 19.00 uur!
De parkeergarages Marktplein, Koningshaven, Oranjerie, Brinklaan, en Museum-Centrum zijn op vrijdagavond open.
Op zondag geldt in het gebied rond Theater & Concert Orpheus en de Loolaan een parkeerverbod (wegsleepregeling!). Bovendien zijn een aantal wegen afgesloten. Ook bekeurt de politie foutparkeerders om zo de overlast voor de bewoners in omliggende straten te voorkomen. Ook de parkeergarage van Orpheus is op zondag niet beschikbaar.
Deelnemers van buiten Apeldoorn wordt daarom dringend verzocht zoveel mogelijk van de transferia en pendelbussen gebruik te maken of met het openbaar vervoer te komen.
Indien je, om welke reden dan ook, niet kunt deelnemen aan een van de afstanden van de Midwinter Marathon, dan is er een mogelijkheid om het startnummer over te dragen aan een andere loper/loopster. De manier waarop dit gedaan dient te worden verschilt afhankelijk van het tijdstip waarop het geregeld dient te worden.
Vóór de sluiting van de inschrijvingstermijn is het mogelijk de inschrijving over te boeken via het Wijzigingsformulier. De link naar dit wijzigingsformulier is aanwezig in de bevestigingsmail die je krijgt direct nadat je hebt ingeschreven. Heb je de inschrijving op deze wijze overgeboekt naar een andere loper/loopster, stuur dan de link naar het wijzigingsformulier of de bevestigingsmail waar de link instaat, door naar de nieuwe loper/loopster. Deze kan dan zelf nog eventuele wijzigingen aanbrengen. Deze methode is niet bruikbaar voor deelnemers van de Businessrun.
Ná de sluiting van de inschrijving is bovengenoemde methode niet meer mogelijk. Gebruik dan de volgende methode:
Maak gebruik van ons contactformulier en vermeld de gegevens van de nieuwe loper/loopster. In ieder geval Naam, Geboortedatum, M/V, Afstand en graag ook het emailadres. Op 30 januari kunnen voor het laatst wijzigingen worden doorgegeven. Na die datum kun je voor belangrijke wijzigingen voor de zondag terecht bij de Troubleshooters in Orpheus op de dag zelf.
Indien de inschrijving gesloten is, wordt namelijk het proces van het maken en versturen van de startnummers gestart. De oorspronkelijke eigenaar van het startnummer is er zelf verantwoordelijk voor dat het (fysieke) startnummer bij de nieuwe loper terecht komt. Namen op het startnummer worden door de organisatie niet aangepast en de organisatie stuurt dan geen nieuw startnummer naar de nieuwe loper.
Het startnummer van een team van de Businessrun kan worden overdragen aan iemand anders. Neem daarvoor contact op met de contactpersoon binnen jouw bedrijf of instelling. Hij of zij kan dit regelen.
Bij de afstanden van de Midwinter Marathon op zaterdag en zondag gebruiken wij startnummers waarin de chip geïntegreerd is. Het gebruik van deze chip is verplicht, andere chips kunnen niet gebruikt worden. Je kunt het startnummer (met chip) na afloop mee naar huis nemen. Het startnummer met chip is eenmalig te gebruiken en is dus niet voor andere evenementen geschikt.
De deelnemers aan de Night Run op vrijdag ontvangen een startnummer zonder chip. Er vindt geen tijdregistratie plaats.
Woon je in Nederland en heb je uiterlijk op de dag van de sluiting van de inschrijving ingeschreven en betaald dan krijg je je startnummer thuisgestuurd.
Verzending van de startnummers
Alle startnummers worden door een extern bedrijf geproduceerd en verzonden. En allemaal tegelijk, de datum van inschrijving heeft hier geen invloed op. Na de sluitingsdatum van de inschrijving heeft het doorgeven van een verhuizing ook geen invloed meer op de adressering. Geef dus tijdig het nieuwe adres door!
Heb je ingeschreven en betaald en heb je 3 dagen voor het evenement nog geen startnummer, neem dan contact met ons op.
Buitenland
Woon je in het buitenland dan kun je je startnummer op de zaterdag afhalen bij AV’34 in het Orderbos en op zondag afhalen in Schouwburg en Congrescentrum Orpheus op vertoon van de bevestigingsmail. Ook mensen, woonachtig in Nederland, die nog niet betaald hebben kunnen daar hun startnummer afhalen nadat ze het inschrijfgeld betaald hebben (contant, er is geen PIN apparaat).
Woon je in Nederland en heb je uiterlijk op de dag van de sluiting van de inschrijving ingeschreven en betaald dan krijg je je startnummer thuisgestuurd.
Verzending van de startnummers
Alle startnummers worden door een extern bedrijf geproduceerd en verzonden. En allemaal tegelijk, de datum van inschrijving heeft hier geen invloed op. Na de sluitingsdatum van de inschrijving heeft het doorgeven van een verhuizing ook geen invloed meer op de adressering. Geef dus tijdig het nieuwe adres door!
Heb je ingeschreven en betaald en heb je 3 dagen voor het evenement nog geen startnummer, neem dan contact met ons op.
Het kan zijn dat we bijvoorbeeld door aangepaste maatregelen van de overheid ons evenement moeten annuleren. In dat geval gaan we bekijken welke kosten er door ons reeds gemaakt zijn en krijg je een deel van het inschrijfgeld terug.
Heb je ingeschreven voor de Night Run, de Marathon, de Businessrun of de Kidsrun dan kun je dit niet wijzigen. Bij de andere afstanden kan dat wel, maar dan alleen indien het een wijziging naar een kortere afstand betreft. Het wijzigen naar een langere afstand is niet mogelijk. Wil je toch een langere afstand lopen, dan dien je opnieuw in te schrijven. Het startnummer voor de oorspronkelijke afstand kun je wel overdoen aan een andere loper. Na de sluiting van de inschrijving is deze wijziging niet meer mogelijk.
Dit kan door te klikken op de link naar het wijzigingsformulier dat aanwezig is in de bevestigingsmail die je ontvangt na het invoeren van de inschrijving. Niet alle gegevens zijn te wijzigen, de afstand die je wilt lopen is bijv. niet door middel van dit formulier te wijzigen. Als je iets wilt wijzigen dat niet via dit formulier te wijzigen is, maak dan gebruik van ons contactformulier.
Ná de sluiting van de inschrijving worden de gegevens verwerkt om de startnummers te produceren en is het niet meer mogelijk van afstand te veranderen. De organisatie behoudt zich het recht voor om, in bepaalde gevallen, een omboeking te weigeren, indien de afstand waarnaar omgeboekt moet worden al helemaal vol is.
Mocht je ná de sluiting van de inschrijving toch een kortere afstand willen lopen dan is dat wel toegestaan, echter je ontvangt géén nieuw startnummer. Start dan op de kortere afstand met het startnummer dat je hebt. Het startvak blijft gehandhaafd. De uitslagen worden niet automatisch aangepast.
Het is niet mogelijk om je inschrijving voor de Night Run te wijzigen naar een andere afstand.
Het is niet mogelijk om je inschrijving voor de Marathon (op zaterdag) te wijzigen naar een andere afstand (op zondag).
Het is niet mogelijk om je inschrijving voor de Kidsrun te wijzigen naar een andere afstand.
Het is niet mogelijk om je inschrijving voor de Businessrun zelf te veranderen. Neem daarvoor contact op met de contactpersoon die jouw team heeft ingeschreven, Hij/zij kan de gegevens wijzigen.
Let op: bij gebruik van het overdrachtsformulier (pas na 8 januari mogelijk) zal de nieuwe informatie NIET zichtbaar zijn via deze controlelink.
Het is niet mogelijk om je inschrijving te annuleren. Afmelden hoeft niet. Aangezien wij niet beschikken over jouw startnummer (dat ontvang je op het opgegeven adres) kunnen wij dit startnummer niet opnieuw uitgeven.
Als je niet kunt deelnemen, dan kun je je startnummer wel aan een ander overdoen. Bijv. via www.marktplaats.nl. Kijk daarna of er reeds een Overdrachtsformulier op onze website aanwezig is om het startnummer over te schrijven op een andere naam. Dit Overdrachtsformulier zal rond de tijd dat de startnummers verstuurd worden (eind januari) op onze website gepubliceerd worden. Is het overdrachtsformulier goed ingevuld dan zal in de uitslag de gegevens van de nieuwe loper worden vermeld.
Restitutie van het inschrijfgeld is niet mogelijk. Ook de 14 dagen bedenktijd – die voor de online aanschaf van goederen geldt, – is hier niet van toepassing. Deze wettelijke bedenktijd geldt niet voor een, op een bepaalde datum, afgesproken vrijetijdsbesteding.
Indien je vóór het verstrijken van de inschrijfperiode, je startnummer wilt overdoen aan een andere loper/loopster, dan is dat ook mogelijk door de gegevens van de nieuwe loper/loopster via contact@midwintermarathon.nl aan de organisatie door te geven.
De organisatie regelt echter niet de betaling van het inschrijfgeld van de nieuwe aan de oude deelnemer.
De startnummers voor de Businessrun kun je niet via een overdrachtformulier overschrijven. De contactpersoon die het team heeft ingeschreven kan wel tot begin januari gegevens van deelnemers aanpassen.
Er is de mogelijkheid om te betalen met iDeal, Bancontact (voor de Belgen) en met Creditcard (Visa en Mastercard).
Mocht je met iDeal betalen, dan kan het voorkomen dat er tijdens de betalingsprocedure een storing optreedt. Meestal is dat een iDeal-storing. Soms verschijnt er de boodschap dat de betaling mislukt is. Mocht er een storing optreden, ga niet direct weer inschrijven. Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Op zondag hebben we geen bewaakte garderobe of lockers. Je kunt je kleding/tas eventueel op eigen risico achterlaten in de kleedruimten.
Er is bij de Night Run geen kleedgelegenheid beschikbaar. Wel kun je (op eigen risico) bij de onderstaande bewaakte fietsenstallingen een jas of tas achterlaten. Daar is ook een toilet aanwezig
Bij de bewaakte fietsenstalling aan het Caterplein ( open tot 04.20 uur) zijn kluisjes aanwezig. Daar is ook een toilet.
Je kunt de kleding/tas achterlaten in de omkleedruimte van AV’34 (start- en finishlocatie). Deze ruimte is alleen toegankelijk voor lopers. Er is geen bewaakte garderobe en er zijn geen lockers beschikbaar.
Deelnemers aan de Businessrun kunnen hun kleding/tas achterlaten in de Altioszaal in Orpheus. Deze ruimte is alleen toegankelijk voor de Businessrunners. Bij de ingang van deze ruimte vindt toegangscontrole plaats.
Je kunt op zondag gebruikmaken van de volgende kleedruimten:
– Schouwburg Orpheus, géén douches aanwezig.
– Gymzaal aan de Burglaan 44/Bosweg, de hele sportzaal is beschikbaar voor omkleden, douches aanwezig.
– Gymzaal aan de Heuvellaan 1, de gehele sportzaal is beschikbaar. Er zijn douches aanwezig.
De kleedruimten bevinden zich op korte afstand van de start/finish. Op deze kaart zijn de kleedruimten vermeld.
Je kunt je omkleden bij AV’34 en daar je tas achtergelaten. Er zijn douches aanwezig. In de kleedruimte worden alleen lopers met startbewijs en genodigden toegelaten. De start en finish ligt bij de kleedruimte en het clubhuis van AV’34.
Bij de Night Run zijn er geen kleedruimtes of douches beschikbaar. Zorg dus dat je voldoende (warme) kleding aantrekt en neem voor na afloop een extra jasje mee. Je kunt wel (op eigen risico) een jas of tas achterlaten in de bewaakte fietsenstalling aan het Marktplein (voormalig Rabobankgebouw) en de Marktstraat. Beiden zijn tot 24.00 uur open.
Bij de fietsenstallingen is ook een toilet aanwezig.
Na de Kidsrun, Mini-Marathon, Asselronde en Acht van Apeldoorn is het mogelijk in Orpheus (stand Winterman Sports) je medaille te laten graveren met je eindtijd en naam. Wil je hier gebruik van maken, vink dan op het inschrijfformulier het vakje aan met medaille graveren. Heb je al ingeschreven en wil je alsnog voor het graveren inschrijven. Gebruik dan het bestelformulier. Bij voorinschrijving bedragen de kosten € 8. Op de dag van het evenement betaal je voor het graveren € 10.
Bij de Night Run worden geen tijden geregistreerd. Het is dus niet mogelijk om je tijd in je medaille te laten graveren.
Bij de Marathon kan je je eindtijd in de medaille laten graveren in het clubhuis van AV’34.
De deelnemers aan de Businessrun kunnen hun eindtijd gratis laten graveren in de medaille. Ga hiervoor even naar de stand van Winterman Sports in Orpheus.
Deelname aan een onderdeel van de Midwinter Marathon houdt in dat men akkoord gaat met de publicatie van naam, resultaat, foto en video op het internet. Verwijdering uit de uitslagen is dus in principe niet mogelijk. Alleen bij een nader onderbouwd verzoek kunnen wij overgaan tot verwijdering uit de uitslag.
Ja. Zodra de uitslagen zondagavond op de website beschikbaar zijn is het ook mogelijk om een persoonlijk certificaat te downloaden en te printen.
Het is bij de marathon op zaterdag niet mogelijk om een certificaat van je eindtijd te printen.
Er worden bij de Night Run geen tijden geregistreerd. Er is dus geen certificaat beschikbaar.
De uitslagen van alle afstanden (behalve de Centraal Beheer Night Run want daar is geen tijdwaarneming) zijn kort na het finishen te vinden op onze website.
Daarnaast zijn op zaterdag en zondag de uitslagen meteen na het hardlopen beschikbaar als je de QR-code scant op je startnummer.
De uitslagen van de eerste tien teams worden z.s.m. na afloop van de desbetreffende afstand in de Altioszaal in Orpheus bekend gemaakt. De gehele uitslagenlijst staat ’s avonds op deze website. De beste drie teams worden in de Altioszaal gehuldigd.
Alle deelnemers aan de Businessrun staan – als de juiste persoonlijke gegevens aan ons zijn verstrekt- ook in de individuele uitslag.
Er worden geen tijden geregistreerd en er is dus geen uitslagenlijst.
Deelname aan een onderdeel van de Midwinter Marathon houdt in dat men akkoord gaat met de publicatie van naam, resultaat, foto en video op het internet. Verwijdering uit de uitslagen is dus in principe niet mogelijk. Alleen bij een nader onderbouwd verzoek kunnen wij overgaan tot verwijdering uit de uitslag.
Onze partner SportvoedingWebshop.com verzorgt de sportdrankservice.
Bij de verversingsposten onderweg wordt sportdrank (lemonsmaak) uitgedeeld in bekers.
Na de finish kom je bij een sportdrankstraat bestaande uit 15 tafels met taps waar lopers zelf hun beker kunnen vullen. Naast de lemonsmaak zijn hier ook andere smaken verkrijgbaar.
Bij de Night Run wordt bij de finish een flesje water uitgereikt.
Bij de verversingspost wordt onder andere een sportdrank (en thee, bouillon) verstrekt. Ook bij de finish is er sportdrank te krijgen
Na de Kidsrun delen wij geen sportdrank uit. Iedereen ontvangt een flesje water.
Op zaterdag (marathon) en zondag (Asselronde, Mini-Marathon, Acht van Apeldoorn) zijn er verversingsposten onderweg. Klik op de desbetreffende afstand en kijk bij “verversingsposten” voor meer informatie.
Bij de marathon op zaterdag zijn onderweg geen toiletten beschikbaar. Alleen in het clubhuis van AV’34 zijn toiletten.
Op de zondag zijn er bij iedere afstand bij elke verversingspost dixie toiletten aanwezig. Ook bij de twee opstappunten van de pendelbussen bij de parkeertransferia en diverse plaatsen rondom de start/finish op de Loolaan en in Orpheus zijn dixies/toiletten aanwezig.
Bij de Night Run zijn er onderweg geen (gratis) verversingsposten. Je krijgt na afloop een flesje water.
Bij de Kidsrun zijn er uiteraard geen verversingsposten onderweg. Na afloop ontvangen alle deelnemers een flesje water.
Op alle afstandenpagina’s vind je een “tab” Routekaart, hoogteprofiel (en Parcoursvideo). Daar vind je informatie over het parcours.
De start en finish van de Kidsrun is op de Loolaan ter hoogte van de Bosweg. De 1 km-route gaat over de Loolaan tot de Naald en weer terug. Bij de 500 meter keren de lopers na 250 meter op de Loolaan weer terug richting finish. Klik hier voor de route van de Kidsrun.
Doe je mee aan de Businessrun? Kijk dan op de afstandenpagina van de Acht van Apeldoorn of van de Mini-Marathon en klik op het tabblad Routekaart voor meer informatie.
Het is uitsluitend toegestaan in een ander startvak te starten als het nieuwe startvak verder naar achteren is. Dus heb je startvak B, maar je wilt graag bij een vriend/vriendin in startvak C starten, dan mag dat. Maar van startvak B naar A mag dus niet. Hier wordt op gecontroleerd bij het binnenlopen van een startvak.
Bij de Night Run is er maar één groot startvak. Er worden geen tijden geregistreerd.
Bij de marathon hanteren we geen startvakken.
Bij de Kidsrun kun je niet in een ander vak starten omdat de indeling gebonden is aan leeftijden.
Alle deelnemers aan de Businessrun starten in vak B. De Businessrun is een competitie tussen teams en daarom moeten alle lopers in hetzelfde vak starten. Er worden geen uitzonderingen gemaakt voor snelle Businessrun-lopers die – bij een individuele inschrijving- in startvak W of A zouden mogen starten.
Op zondag wordt er met verschillende startvakken gewerkt. De letter van het startvak waarin jij moet starten is vermeld op je startnummer. Klik hier voor de overzichtskaart van het start- en finishgebied.
De startvakken op zondag worden in principe bepaald aan de hand van de opgegeven, geschatte, eindtijd. Genodigde wedstrijdlopers komen altijd in het voorste vak (vak W). Ben je een snelle wedstrijdloper? Kijk dan bij de veelgestelde vraag ‘Wat zijn de tijdlimieten voor wedstrijdlopers?’.
Bij de Apeldoorn Night Run zijn er twee startmomenten, namelijk 19.00 en 19.30 uur. Bij inschrijving dien je op te geven welke starttijd jouw voorkeur heeft. Op de avond zelf zorgt de organisatie ervoor dat je in het juiste startvak start. Er worden geen tijden geregistreerd.
Bij de Marathon hanteren we geen startvakken.
Bij de Kidsrun worden de deelnemers over vier startvakken verdeeld. Het eerste startvak is voor de deelnemers aan de prestatieloop over 500 m. Daarachter drie startvakken voor de drie leeftijdscategorieën van de wedstrijd (1 km). Vanuit de vier vakken worden de groepen achtereenvolgend naar de startstreep begeleid. Klik hier voor de kaart met de startvakken.
Bij de Asselronde zijn de startvakken anders ingedeeld, omdat de startstreep (alleen voor deze afstand) in vak W ligt. De Genodigde wedstrijdlopers staan daarom in vak A en de overige deelnemers in de vakken B en C.
De startstreep ligt iets naar achteren zodat de deelnemers aan de Asselronde exact 25 km (gecertificeerd) lopen. De finishlijn is voor alle afstanden gelijk.
De startvakken worden in principe bepaald aan de hand van de opgegeven, geschatte, eindtijd. Genodigde wedstrijdlopers komen altijd in het voorste vak (vak A). Ben je een snelle wedstrijdloper? Dan kun je door ons als Genodigde loper worden uitgenodigd. Wij beoordelen dit aan de hand van het criterium: Mannen sneller dan 1:30:00, Vrouwen sneller dan 1:45:00
Denk je hier voor in aanmerking te komen, stuur dan een bericht naar contact@midwintermarathon.nl. Vermeld daarbij je naam, afstand en een bewijs dat je aan de criteria voldoet, met een link(verwijzing) naar de geleverde prestatie.
De overige deelnemers worden over de andere startvakken verdeeld aan de hand van de opgegeven eindtijd.
Alle deelnemers aan de Businessrun starten in vak B. Daarop is geen uitzondering mogelijk. De Businessrun is namelijk een wedstrijd tussen teams die allemaal onder dezelfde omstandigheden (dus ook startvak) moeten kunnen starten, lopen en finishen.
Lopers van atletiekvereniging AV’34 gaan op zondag fungeren als pacers tijdens de Mini-Marathon, de Asselronde en de Acht van Apeldoorn.
Bij de Mini-Marathon (10 Engelse mijlen) zijn de richttijden: 1.10, 1.20 en 1.30.
Bij de Asselronde (25 km) zijn de richttijden: 1.55, 2.05 , 2.15 en 2.25.
Bij de Acht van Apeldoorn (8 km) zijn de richttijden: 0.48, 0.56, 1.04.
Hoe zijn de pacers herkenbaar?
Ze zijn herkenbaar aan een geel hesje met daarop het woord PACER. Iedere pacer heeft 2 startnummers, 1 op de borst en 1 op de rug. Op het startnummer komt ook de te lopen eindtijd te staan. Alle pacers hebben dezelfde kleur startnummer, oranje. Als naam komt er, naast de eindtijd, “pacer” op te staan.
Voor de marathon op zaterdag maken we nog bekend of er pacers meelopen.
Er zijn drie goede doelen die je kunt ondersteunen door een vrijwillige donatie te geven. Klik hier voor meer informatie: Steun onze goede doelen!
Ieder jaar brengen we voor de Midwinter Marathon een speciaal loopshirt uit.
Kijk hier voor meer informatie en het ontwerp van het loopshirt.
Er is ook een loopshirt in kindermaten. Kijk hier voor meer informatie.
Neem je deel aan de Businessrun dan kun je het loopshirt hier bestellen.
Wil je voor het hele team bestellen dan kun je dit ook regelen via de contactpersoon van jouw teams.
Herenkleding: S t/m 2XL
Dameskleding: XS t/m 2XL
Handschoenen: S t/m 2XL
Harloopmuts: one size fits all
Hoofdband: one size fits all
Openingstijden:
Maandag 10:00 – 21:00 uur
Dinsdag 10:00 – 21:00 uur
Woensdag 10:00 – 21:00 uur
Donderdag 10:00 – 21:00 uur
Vrijdag 10:00 – 21:00 uur
Zaterdag 10:00 – 18:00 uur
Zondag 12:00 – 18:00 uur
Bestellingen kunnen alleen afgehaald worden bij Decathlon Apeldoorn.
Neem hiervoor de bevestigingsmail mee (hij kan in je spam map terecht gekomen zijn).
Wanneer kun je jouw bestelling afhalen?
Hieronder vind je een overzicht van het prijzengeld dat je kunt winnen op de verschillende afstanden.
Ben je een snelle wedstrijdloper? Dan kun je door ons als Genodigde loper worden uitgenodigd. Wij beoordelen dit aan de hand van onderstaande criteria. In het inschrijfformulier is er de mogelijkheid om aan te geven of je in het Wedstrijdvak wil starten. Wil je in het Wedstrijdvak starten dan heb je bij inschrijving de mogelijkheid het bewijs, of de link naar het bewijs bij te voegen. Uiteraard controleert de organisatie of de vraag om plaatsing in het Wedstrijdvak terecht is!